Nog een maand! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Naina Bouma - WaarBenJij.nu Nog een maand! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Naina Bouma - WaarBenJij.nu

Nog een maand!

Blijf op de hoogte en volg Naina

08 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Genadendal

De tijd vliegt, het is alweer 2015! Maar dat betekent ook dat mijn Zuid-Afrika avontuur gaat beginnen. De verhuisdozen zijn binnengekomen, de laatste verzekeringen zijn (bijna) afgesloten. Mijn kamer is onderverhuurd. Nu alleen nog mijn vaccinaties halen, oja, ook nog mijn minor nog afsluiten, ook wel handig opzich.

Begin februari verlaat ik dit kikkerlandje voor het lekkere zomerse en warme (30 graden) land van de big five. Ik ga namelijk voor 5 maanden stage lopen in Zuid-Afrika! In het mooie plaatsje Genadendal wat ligt in de provincie Theewaterskloof. Het is zo'n twee uur rijden naar Kaapstad.

Het Theewaterskloof project is een project vanuit de HAN (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen). Hier kunnen alle studenten van de HAN aan deelnemen, dus er gaan studenten van allerlei opleidingen samen met mij het Zuid-Afrikaanse avontuur aan gaan. We zijn in totaal met zo’n 25 man.

Ik ga samen met Maya, ook een CMV’er, stage lopen op de plaatselijke basisschool. Afgelopen half jaar zijn er 3 studenten, ook van de HAN, daar geweest en hebben daar naschoolse activiteiten geïntroduceerd. Zowel sportieve als creatieve activiteiten. Het is aan ons de taak om dit uit te breiden en daarnaast evenementen te organiseren met en voor de inwoners van en rondom Genadendal. Bijvoorbeeld een Community day of een open podium of andere gekke dingen waarbij verschillende lokale organisaties en projecten een rol in gaan spelen.

Vandaag ben ik voor de 3e keer, en hopelijk de laatste keer, naar Den Haag geweest. En dit keer om mijn visum op te halen, jeej! Het is nog wel even afwachten of het de goede is.

Het is een raar idee dat ik al over een maand voor een half jaar aan de andere kant van de wereld zit, maar ik heb er ook heel veel zin in. Ik verheug me op alle leuke uitstapjes en avonturen.

Ik hoop dat ik het volhoud om deze blog een beetje up to date te houden zodat jullie mee kunnen genieten van het Afrikaanse leventje. Maar julle moenie worrie nie, alles sal reg kom!

Baie dankie vir die lees!

Naina

  • 08 Januari 2015 - 20:36

    Milou :

    Hoi Naina,

    ik was een beetje aan het rondneuzen op waarbenjij.nu en toen kwam ik op jouw blog uit. Wat toevallig dat je over een maand vertrekt. Ik ook! Haha, spannend he!

    Ik zie dat jij je visum al hebt, wat fijn! ik moet deze nog aanvragen..
    Moest jij ook een Zuid-Afrikaanse verzekering afsluiten? Waar heb jij dit gedaan?
    Ik ben nog aan het wachten op bewijs dat ik ook echt bij ze verzekerd ben, pas dan kan ik mijn visum aanvragen...
    En heb jij je visum snel gekregen na aanvragen?
    Sorry voor alle vragen maar ik raak er een beetje gestresst van haha.

    Ik hoop een reactie te ontvangen, bedankt alvast :)

    Groetjes,
    Milou

  • 08 Januari 2015 - 23:13

    Michelle:

    Het is een geweldig land. Ben er nu zelf 2 keer geweest. Geniet van de tijd want die is voorbij voordat je het weet!


  • 07 Februari 2015 - 12:36

    Jolanda:

    Meisie!
    Ondertussen zit je daar in het warme Zuid Afrika!
    het zal de eerste tijd een ware cultuurschok zijn denk ik! Eerst die lange reis, dan de warmte, het land, andere mensen, andere kamer ,veel nieuwe indrukken! Het zou mooi zijn als je het af en toe met ons kan delen, ook foto's geven een indruk van jouw nieuwe omgeving!
    Hoop dat je een fantastische tijd zult hebben daar, het zal in ieder geval een ervaring zijn waar je de rest van je leven wat aan zult hebben!
    Hopelijk lukt het om je daar te bezoeken en ook zelf iets te ervaren van dit land ! De verhalen van andere mensen spreken wat dat betreft boekdelen! We zijn super benieuwd!
    Veel liefs van je moedertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naina

Actief sinds 30 Dec. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 3197

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 Juli 2015

stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: